«Ми не конкуруємо зі страховими, а допомагаємо їм»: як працює мобільна клініка Dobrodoc+

09.10.20

Dobrodoc+ — мобільна клініка для отримання дистанційних лікарських консультацій. Користувач може встановити додаток і оперативно проконсультуватися онлайн з профільним фахівцем. У Dobrodoc+ є медики дев'яти спеціалізацій: сімейний лікар, терапевт, педіатр, ЛОР, ендокринолог, психолог, дерматолог, невролог, гінеколог.

Лікарю можна розповісти свої симптоми в чаті, телефоном, або через відеозв'язок, скинути результати аналізів і швидко отримати професійну допомогу. Медики випишуть рецепт або направлення на аналізи, чи порадять, куди сходити на огляд — якщо це необхідно. Виконавчий директор Dobrodoc+ Ігор Нестеров розповів, як клініка співпрацює з банками та страховими, які перспективи ринку телемедицини та скільки коштує ця послуга для компаній.

На яких клієнтів ви орієнтуєтеся?

— Ми націлені на великі і середні компанії, від 100 осіб. Це компанії, які хочуть підвищувати лояльність своїх співробітників і піклуються про них. Відомо, що практично у всіх сферах в Україні є нестача компетентних фахівців. Щоб утримувати таких людей в компанії, їм створюють комфортні умови для роботи і надають різні бонуси. Телемедицина може бути таким бонусом. При цьому, це не сильно вдарить по бюджету роботодавця.

Чим ще ваша послуга вигідна таким компаніям?

— Крім підвищення лояльності співробітників, телемедицина економить їх робочий час. Зазвичай вони відвідують лікаря в будні. Це майже цілий робочий день: вибрати клініку, записатися, доїхати, проконсультуватися, повернутися назад. У кожному третьому випадку достатньо дистанційно поспілкуватися з фахівцями в онлайні та отримати направлення на аналізи і відповіді на свої питання. До того ж, в Dobrodoc+ за кожною компанією закріплений свій менеджер. Він допоможе керувати тарифними планами і вирішувати всілякі питання. Доступ до медичних послуг за замовчуванням доступний членам сім'ї співробітника. А ще у Dobrodoc+ є медичний консьєрж 24/7 — проконсультуватися можна в будь-який час доби. Крім зручного функціоналу для пацієнтів, в Dobrodoc+ є особисті кабінети для власників бізнесу та ейчарів. Можна легко додати або відключити співробітника, а після закінчення року — отримати паспорт здоров'я колективу компанії.

Наскільки я знаю, в Україні не так вже й багато роботодавців оплачують страхування для своїх співробітників. Чи не думаєте ви, що ваші потенційні клієнти швидко закінчаться, і далі нікуди буде рости?

— Звісно, ні. Телемедицина від Dobrodoc+ може входити в страховий пакет, але нашу послугу можна купити і окремо. Це чудовий вихід для тих компаній, які не можуть собі дозволити платити по 8-10 тисяч гривень на рік за поліс кожного співробітника. Є безліч компаній, у яких бюджети скромніші, але вони теж хочуть мотивувати свою команду і демонструвати турботу про неї. Телемедицина для них — прекрасний вихід. Це бюджетно, але в той же час, дуже зручно для співробітників. Так що нам однозначно є, куди рости. Ємність ринку дуже велика.

Скільки коштує користування вашим додатком для клієнтів?

— Для компанії послуга коштує всього 50 гривень на місяць за співробітника. Ми вийшли на таку ціну завдяки бізнес-моделі, за якою працюють страхові. Коли ми підключаємо до системи 1000 співробітників, це не означає, що всі вони звернуться до лікаря. Ми порахували, що такий внесок зможе покрити наші витрати і дозволить постійно підвищувати якість сервісу.

Виходить, що ви конкуренти страховим компаніям та для медичним клінікам?

— Зовсім ні, це помилка. Наш сервіс — медичні консультації онлайн. Ми не конкуренти страховим компаніям, ми їх партнери, і ми з ними активно співпрацюємо. Також ми не є конкурентами офлайнових клінік, особливо державних. Ми прийшли на цей ринок щоб посилити рівень медичних послуг — як державних, так і приватних.

Ми в своїй окремій ніші, і розвиваємо її. Телефонних та онлайн- медичних консультацій не надають ані страхові, ані офлайн-клініки.

Розкажіть, в чому полягає ваша співпраця зі страховими?

— Вони включають нашу послугу в свої поліси ДМС (добровільного медичного страхування). Їм це вигідно не тільки для розширення пакету послуг, але і для економії. Коли людина відчуває легке нездужання і йде до лікаря, страхова оплачує його візит. А так вона отримає консультацію онлайн, для страхової це дешевше. Крім того, наша система дозволяє страховим компаніям, з якими ми працюємо, відстежувати якість роботи лікарів і аналізувати безліч внутрішніх метрик. Ми відстежуємо, скільки часу тривала консультація, скільком людям потрібна допомога вузьких фахівців і чи задоволені вони результатом. Це зручно для страхових і допомагає нам гарантувати якість.

З якими страховими ви вже працюєте?

— Вже підписали контракти з Провідною, Альфа-страхуванням, Унікою і іншими страховими. Буквально на днях нашу послугу внесла в свій поліс Українська страхова група. Ми будемо обслуговувати дві великих IT-компанії, які є їхніми клієнтами. Завдяки цьому контракту, у нас буде понад 10 тисяч абонентів. А недавно ми почали працювати зі страховою компанією UPSK. У вересні почнемо обслуговувати IT-компанію ще на 1500 співробітників, з якою вони працюють. З UPSK ми вже запустили продукт «Спортивний захист». Це програма медичного страхування для спортсменів. В поліс входять виплати при отриманні травм і консультації через мобільний додаток Dobrodoc+. Все це спортсмен отримує за 450 гривень на рік.

Знаю, що ви взагалі активно співпрацюєте зі спортивними федераціями?

— Так, нещодавно стали партнером федерації кінного спорту, і всі члени асоціації зможуть безкоштовно користуватися додатком Dobrodoc+.

Зараз ми в процесі підписання договорів з ще декількома федераціями. Ми працюємо над спільними проектами зі страхування і обслуговування не професійних спортсменів, а спортсменів-аматорів та дітей. У професійних спортсменів зазвичай є свій лікар. Любителі ж — не захищені. Перед змаганнями у них вимагають страховку, але, як правило, вони оформлюють її «для галочки». І в разі форс-мажору залишаються без необхідної допомоги.

А яким чином ви співпрацюєте з банками?

— Ми пропонуємо їм продавати своїм клієнтам абонементи на використання додатка Dobrodoc+, як додаткову послугу.

Наприклад, найближчим часом плануємо підписати договір з ОТП банком. ОТП пропонує телемедицину Dobrodoc+ своїм корпоративним клієнтам в пакеті з зарплатними картками. У планах співпраця й з іншими банками.

З якими клієнтами ви ще працюєте?

— Уже почали продавати абонементи для українців, які виїжджають працювати в Польщу. Справа в тому, що там дуже дорога медицина для іноземних громадян і немає лікарів, які знають українську або російську. Для таких працівників наша послуга дуже доцільна. 

 

Як ви виходите на таких людей?

— Ми працюємо з однією з найбільших компаній, яка займається офіційним працевлаштуванням наших громадян за кордоном. Разом зі страхуванням для виїжджаючих за кордон тепер вони продають і наш продукт — річний абонемент на обслуговування і медичну консультацію доступною їм мовою. Ми вже налагодили доступ до додатка через польський телефонний код. Це перспективний ринок, тому ми ведемо переговори з аналогічними компаніями, які відправляють людей на роботу в Іспанію.

На українському ринку вже є телемедичні сервіси. Що вас відрізняє від конкурентів?

— У нас є важлива перевага — у нас працюють наші лікарі. Конкуренти підключають медиків з різних клінік, у них велика текучка, і засновники сервісів фактично не знайомі з фахівцями, які консультують їх клієнтів. У нас в більшості випадків працюють лікарі з наших же фізичних клінік. У нас є клініка в Дніпрі — «Ваше здоров'я» і в Києві — «Добродок». Їх лікарі працюють позмінно: і в офлайні, і в онлайні. Це фахівці, з якими ми працюємо вже давно, і впевнені в них. Але конкурентів ми не боїмося. В Україні величезний ринок. Місця вистачить усім.

Чи є на світовому ринку приклади компаній, на які ви орієнтуєтеся?

— У Франції це стартап Alan, який в квітні залучив 50 млн євро фінансування. В Америці — Collective Health (IT-рішення для роботодавців, які страхують своїх співробітників). А ще американська медична платформа Heal, і компанія Oscar Health, яка фокусується на телемедицині і медичному страхуванні.

Які тенденції ви спостерігаєте зараз на українському і світовому ринку телемедицини? Чи зростає попит на цю послугу?

— Телемедицина — один з сегментів охорони здоров'я в світі, що зростає найбільш швидко. Вона росте приблизно на 20% щороку. Обсяг світового ринку за останні 5 років зріс удвічі і вже досягнув $35 млрд. Очікується, що в 2021 році він складе $40 млрд.

В Україні цей тренд тільки зараз почав набирати обертів, особливо під час карантину. Ринок ожив і запит на послуги лікарів онлайн буквально за місяць виріс в рази. Звичайно, після всієї цієї історії з коронавірусом темпи зростання можуть трохи згаснути, але люди вже відчують, наскільки це зручно, і все одно будуть користуватися онлайн-консультаціями все активніше і активніше. Тому зараз це дуже перспективний бізнес, і виграє той, хто швидше заявить про себе і створить найбільш технологічний продукт.

Як далі ви плануєте розвивати Dobrodoc+?

— Наша мета — максимальна інноваційність, тому у нас багато планів на поліпшення технічної складової проекту.

Наприклад, найближчим часом ми запустимо симптом-чекер. Це система інтелектуального опитування, яка розпитує у пацієнта в чаті про його симптоми ще до початку спілкування з лікарем, формує готовий анамнез і ставить попередній діагноз. Коли до консультації підключається лікар, він вже знає все про стан пацієнта. Лікар може поставити уточнюючі питання пацієнту і підтвердити діагноз симптом-чекера, або підготувати свій висновок. Це економить лікарям 10-15 хвилин часу, адже всі ці питання лікар все одно б поставив. Зараз наша система вміє ставити 40 діагнозів. Спочатку ми запустимо її для страхових, пізніше — для фізичних осіб. Ми хочемо автоматизувати роботу страхових компаній. Для однієї з них ми вже розробляємо сервіс, який буде автоматично перевіряти призначення лікарів і коректність встановлення діагнозу. Страховим це вигідно, щоб вони не переплачували за зайві ліки, які пацієнтам насправді не потрібні. Зараз у багатьох страхових це перевіряють вручну. Наша система дозволяє робити це автоматично. Якщо призначення виходить за рамки стандартів, система про це просигналізує, і далі страховики зможуть уточнити у лікаря, чому він призначив ті або інші ліки.

Крім того, хочемо, щоб клініка переросла в самодостатню систему повного циклу. Щоб користувач міг не тільки отримати консультацію лікаря через додаток Dobrodoc+, але і купити ліки, записатися на прийом в будь-яку клініку або на аналізи в лабораторію. Для цього ми будемо укладати партнерства з компаніями і сайтами, які займаються доставкою ліків, інтегруватися в операційні системи всіх клінік України та компаній, які надають послуги з прийому аналізів.

Наше завдання — глобалізувати додаток і зробити його таким, щоб всі медичні послуги, які доступні в нашій країні, були зав'язані на нашому сервісі.

Які у вас бізнес-цілі на найближчі кілька років?

— Очікуємо 100-150% приросту користувачів щороку. Також ми задумалися про франшизу. Уже проводимо переговори з декількома арабськими країнами, які хочуть по франшизі відкрити представництво нашої компанії у себе.

А якщо говорити ширше — чи є у вашої компанії місія?

— Звісно! Наша місія — зробити якісну медицину доступною, щоб українці перестали займатися самолікуванням і зверталися за професійною консультацією як тільки відчують нездужання. Таким чином вони не доводитимуть хвороби до критичного стану і лікуватимуть їх вчасно.

Довідка: Мобільна клініка «Добродок» зі зручною функцією виклику лікаря додому працює в Києві з 2017 року. У грудні 2019 року на ринку з'явився унікальний сервіс Dobrodoc+, який дозволяє отримувати консультації лікарів через додаток для iOS і Android. Сьогодні мобільна клініка надає медичні послуги великим корпоративним клієнтам і страховим компаніям, зокрема, її партнери — «Альфа страхування», «Українська страхова група», «Уніка», «Провідна».

Щоб підписати співробітників своєї організації на послуги «Dobrodoc+» пишіть на пошту [email protected] 

 Мобільний додаток Dobrodoc+ можна скачати за посиланням.