Західний тренд, визнаний в Україні
Телемедицина — західний тренд, який дістався України. Ще у 2015 році був прийнятий наказ МОЗ №681 «Про затвердження нормативних документів щодо застосування телемедицини у сфері охорони здоров’я». Згідно з ним, головна мета телемедицини — поліпшення здоров’я населення шляхом забезпечення рівного доступу до медичних послуг належної якості. Саме завдяки телемедицині навіть мешканці віддалених сіл і містечок мають можливість проконсультуватися з досвідченим лікарем, не покидаючи місця свого проживання. Хтось помилково малює в уяві картинки із заряджанням води через телевізор — але йдеться зовсім про інше. Телемедицина — це дистанційне консультування конкретного хворого конкретним лікарем. І не через програму по телебаченню, а онлайн або телефоном, тому що будь-яка консультація — це передовсім діалог пацієнта і лікаря.
Від лікаря додому — до лікаря у смартфоні
З 2017 року у Києві працює мобільна клініка «ДоброДок». Принцип її роботи такий: не пацієнт йде до лікаря, а лікар приїжджає до пацієнта додому. Рух лікаря можна відстежити за допомогою додатку: так само, як коли ви викликаєте таксі Uber. У грудні 2019 року запустився мобільний додаток DobroDoc+, який дозволяє отримувати консультації лікарів дистанційно, і відповідно не має жодних географічних обмежень. Консультації надають практикуючі лікарі медичного центру «Ваше здоров’я». Обираючи лікаря, пацієнт бачить його фото, освіту, стаж і детальний досвід роботи. Набагато більше інформації, ніж зазвичай написано на дверях у поліклініці.
Розповідаємо, чому ваші співробітники оцінять доступ до ДоброДок+ як «плюшку» роботи у компанії.
1. Дистанційне консультування — безпечне консультування
Людина вирушає до медичного закладу, бо прагне бути здоровою. Але дорогою до лікаря і назад лише наражає себе та інших на додаткову небезпеку. В умовах пандемії коронавірусу усі намагаються обмежити пересування і контакти з людьми, тому чудово, що «відвідати» лікаря можна, не виходячи з дому. Особливо коли йдеться про незначне погіршення самопочуття або коли лікар має лише порадити, які аналізи варто здати для подальшого встановлення діагнозу.
Головна лікарка ДоброДок+ Ірина Камінська:
Лікарі дистанційно можуть надавати пацієнтам досить значний перелік послуг:
- збір анамнезу (розпитування хворого про симптоми);
- призначення аналізів та розшифровка їхніх результатів;
- візуальний огляд за допомогою відеозв’язку: наприклад, у випадку шкірних хвороб;
- регулярні консультації у випадку хронічних захворювань. Дистанційне консультування дозволить не пропускати прийом лікаря навіть у відпустці, відрядженні чи як зараз, в умовах карантину;
- «друга думка» — часто до нас звертаються пацієнти, які вже мають діагноз від іншого лікаря, але хочуть зібрати думки різних фахівців для порівняння;
- консультації з приводу гострого захворювання. Також лікар онлайн може рекомендувати пацієнту викликати екстрену допомогу та дати вказівки щодо алгоритму дій до приїзду «швидкої».
У мобільній клініці ДоброДок+ вже консультують ендокринолог, ЛОР, сімейний лікар, гінеколог, невролог, педіатр та терапевт. Статистика звернень травня свідчить, що найчастіше пацієнти звертаються за консультацією до терапевта та сімейного лікаря.
2. Економія часу
Досить часто дорогоцінний відгул працівникам доводиться витрачати не на відпочинок, а на те, щоб присвятити час своєму здоров’ю. Завдяки сервісу DobroDoc+ заради консультації лікаря не потрібно брати вихідний чи намагатися встигнути в один день і в офіс, і в поліклініку на іншому кінці міста. Онлайн-зустріч з лікарем триває в середньому 25 хвилин: цей час можна виділити як з дому, так і з офісу. До того ж онлайн-консультацію можна призначити на вихідний день чи на пізній вечір. Також, у випадку стандартного огляду у спеціаліста, не оминути ланку сімейного лікаря, який має виписати направлення до вузькопрофільного фахівця. Якщо ж людина точно знає, який лікар їй потрібен, онлайн вона може проконсультуватися безпосередньо у нього.
3. Це дешевше, ніж стандартна медична страховка
Традиційне медичне страхування обходиться в значну суму для компаній. Але співробітники часто забувають ним користуватися або не хочуть вдаватися у складні подробиці, в яких випадках страховка покриває лікування, а в яких — ні. Врешті вони віддають перевагу більш традиційному способу — дізнатися у знайомих контакти перевіреного лікаря і записатися до нього. DobroDoc+ для компаній коштуватиме вдесятеро дешевше за стандартну страховку, а співробітники з більшою ймовірністю користуватимуться сервісом завдяки його легкості та доступності.
Співзасновник DobroDoc Денис Буряковський:
Для компанії послуга коштує всього 50 гривень на місяць за співробітника. Це істотно дешевше, ніж звичайна страховка. Більш-менш пристойний поліс обходиться у 8-10 тисяч гривень на рік за одну людину. Ми вийшли на таку ціну завдяки бізнес-моделі, за якою працюють страхові. Коли ми підключаємо до системи 1000 співробітників, це не означає, що всі вони звернуться до лікаря. Ми порахували, що такий внесок зможе покрити наші витрати і дозволить постійно підвищувати якість сервісу.
4. Це зручно для компаній
Телемедицина підійде компаніям, які мають багато філій і при цьому бажають однаково турбуватися про кожного свого співробітника: незалежно від того, працює він у головному київському офісі, регіональному представництві чи віддалено. Також такий варіант буде оптимальний для невеликих компаній, які фінансово не можуть собі дозволити корпоративного лікаря чи страхування.
Руслана Бережна, HR-менеджерка агрохолдингу
INTER-EDINSTVO HOLDING:
Ми приєднали співробітників до сервісу DobroDoc+ у квітні 2020 року. На послугу добровільно підписалися 830 співробітників, які проживають у Полтавській, Запорізькій, Дніпропетровській та Київській областях.
Питання медичного обслуговування для нас було актуальне, при цьому традиційні корпоративні медичні страховки нам не підходили: надто широка географія працівників, деякі проживають у сільській місцевості, де елементарно немає клінік, з якими співпрацюють страхові компанії. А для того, щоб користуватися DobroDoc+, їм не потрібно нікуди їхати. Та навіть не потрібно мати доступ до вай-фаю: достатньо смартфона та 4G інтернету. А як користуватися сервісом та які лікарі доступні для консультацій, нашим співробітникам пояснили у кол-центрі DobroDoc+.
Вже за ці 2 місяці ми бачимо, що кількість лікарняних значно скоротилася. Це і наслідок запровадження карантину, і можливість у будь-який момент звернутися до лікаря дистанційно. За 2 місяці послугою скористалися чверть співробітників: вони відзначають зручність, швидкість та компетентність лікарів.
5. Це зручно для співробітників
Користуватися DobroDoc+ легко. Усе, що потрібно — завантажити додаток і зареєструватися. А далі — обирайте лікаря і зручний час для консультації просто у смартфоні. Будь-який час: лікарі доступні 24/7. На відміну від умов корпоративних страхових полісів, доступ до сервісу DobroDoc+ отримує не лише сам працівник компанії, але й члени його родини. Кількість звернень не обмежена.
Консультація можлива у різних форматах: телефоном, за допомогою відеозв’язку або повідомлень у чаті.
Медичні висновки, результати аналізів та історія звернень до лікарів зберігаються в особистому кабінеті пацієнта ДоброДок+ на його мобільному пристрої. Після кожної консультації пацієнт матиме у додатку звіт із загальними рекомендаціями, попереднім діагнозом, переліком бажаних аналізів та медикаментів. Така медична картка точно не загубиться.
Бажаємо, щоб погане самопочуття не відволікало вас від улюбленої роботи, а усі раптові проблеми зі здоров’ям можна було б вирішити за допомогою 25-хвилинної онлайн-консультації лікаря. Не займайтеся самолікуванням і звертайтеся до фахівців. Це можливо навіть дистанційно.
Дізнатися більше про сервіс DobroDoc+ і завантажити додаток для iOS і Android можна за посиланням або поштою [email protected].