Що таке телемедицина?
Якщо пошукати поняття «телемедицина» у Вікіпедії, у першому ж рядку прочитаємо таку інформацію: «є одним з найбільш зростаючих сегментів охорони здоров’я у світі (близько 20% на рік)». Якщо говорити простими словами, телемедицина — це лікарські консультації онлайн. Пишеш медику в чаті свою проблему, або зідзвонюєшся з ним через аудіо- або відеозв'язок. Він аналізує історію хвороби і аналізи (якщо вони вже є), запитує про симптоми і пояснює, що з цим робити. Або розповідає, які обстеження потрібно пройти, щоб отримати діагноз.
Вперше такий підхід почали використовувати в Норвегії — щоб охопити віддалені райони, куди складно дістатися традиційній медицині. Потім підключилася Франція — там лікарі дистанційно консультували моряків.
Зараз це загальносвітовий тренд. Обсяг світового ринку телемедицини за останні 5 років зріс удвічі і вже досягнув $ 35 млрд. За попередніми оцінками, в 2021 році він складе $ 40 млрд. 74% американських роботодавців зі штатом 200+ людей оплачують своїм співробітникам поліс, в який входить телемедицина. Чому ця сфера так стрімко зростає? Розберемося по пунктам.
Чому це вигідно страховим?
1. Економія коштів
Кожен раз, коли застрахований звертається до лікаря, страхова оплачує цю послугу. Телемедична консультація обійдеться страховій компанії дешевше. До того ж, це допоможе попередити хворобу і не доводити її до гострих випадків, коли пацієнтові знадобиться дороге лікування. Маючи можливість звернутися до лікаря онлайн, люди роблять це при появі перших же симптомів хвороби. Так можна заздалегідь пролікуватися і не дотягувати до операції та інших «запущених» випадків.
2. Додаткова послуга до полісу
Телемедицина стає «must have» послугою для поліса страхування. Однак деякі страхові компанії, стверджуючи що в їх поліс входить телемедицина, називають цим словом зовсім не те. Іноді вони мають на увазі, що застрахована людина може зв'язатися по телефону з медичним асистентом. Але мова не про консультантів страхової компанії, а про лікарів. Телемедицина — це можливість отримати кваліфіковану консультацію фахівця, не виходячи з дому. Телемедицина від Dobrodoc+ вже входить в поліси страхових компаній Уніка, Альфа страхування та Провідна. Компанія веде переговори і з іншими страховими. Співпраця може бути в різних форматах. Наприклад, разом зі страховою компанією UPSK клініка Dobrodoc+ запустила проект «Спортивний захист».
Це нова програма медичного страхування для спортсменів. В поліс входять виплати при отриманні травм і консультації через мобільний додаток ДоброДок+.
«Ідея запровадити такий підхід у нас з'явилася після спілкування зі спортивними асоціаціями та федераціями. Українське законодавство зобов'язує учасників спортивних змагань страхуватися від травмування. Це роблять "для галочки", купуючи найдешевший страховий поліс. У разі чого, спортсмени залишаються незахищеними», — розповідає виконавчий директор мобільної клініки «ДоброДок+» Ігор Нестеров. Страховий поліс обійдеться застрахованій людині у 450 грн на рік. Укласти договір можна для однієї людини, цілої спортивної команди, або асоціації. Продуктом вже зацікавлені в Українській асоціації футболу та Федерації кінного спорту України.
3. Перевірка правильності призначень
Всі призначення лікарів зберігаються в базі, і страхова може легко перевірити, наскільки коректно лікар призначив ліки.
Буває, що дорогий препарат можна було замінити більш дешевим аналогом. А деякі ліки можна було взагалі не призначати. З огляду на те, що покупка і доставка ліків входять в поліси більшості страхових компаній, від призначень лікарів безпосередньо залежать їхні витрати.
Денис Буряковський, співзасновник Dobrodoc+:
«Система дозволяє нам і страховим компаніям, з якими ми працюємо, відстежувати якість роботи лікарів і аналізувати безліч внутрішніх метрик. Ми відстежуємо, скільки часу тривала консультація, якій кількості людей потрібна допомога вузьких фахівців і чи задоволені вони результатом. Це зручно для страхових і допомагає нам гарантувати якість».
Чому це вигідно компаніям?
У травні 2020 року мобільна клініка Dobrodoc+ запустила можливість оформлення річної передплати для корпоративних клієнтів. Чому це вигідно?
1. Підвищення лояльності співробітників
Пошук дійсно гарних фахівців — це те, на що українські компанії витрачають безліч часу і грошей. За даними rabota.ua пошук одного фахівця коштує компанії в середньому до 24 тисяч гривень. Тому утримати в команді професіонала якомога довше — завдання номер один для багатьох компаній. Оплата страховки — вже навіть не бонус, а те, що за замовчуванням чекають від роботодавця багато фахівців, особливо коли мова йде про IT-компанії. В опитуванні, яке минулого року провели в OLX-робота серед співробітників українських компаній, 29% відповіли, що оплата страховки — це те, чим роботодавець повинен їх забезпечувати. Співробітники, які відчувають турботу роботодавця, довше залишаються в компанії і готові на більш гнучкі умови. Тому оплачуючи медичне обслуговування для своєї команди, компанія отримує лояльних фахівців, яких складно переманити.
2. Економія робочого часу
Зазвичай співробітники компаній їздять по лікарях в робочий час. Це, як мінімум, 3-4 години на те, щоб дістатися до клініки і назад, посидіти в черзі і поспілкуватися з лікарем. У випадку з телемедициною, отримати консультацію можна за 30 хвилин, не відходячи від робочого місця.
3. Економія грошей
Телемедицина від Dobrodoc+ коштує від 50 гривень в місяць на кожного співробітника. Такої цифри вдалося досягти завдяки тому ж принципу, що у страхових: платять усі, хворіють не всі. Але ціна найбюджетнішого страхового поліса стартує від 2,5 тисячі гривень на рік. Телемедицина може стати доповненням до полісу, або економною альтернативою (річна передплата обійдеться в 600 грн). Якщо компанія не може собі дозволити купувати поліс, телемедицина — рішення, яке підійде навіть найбільш економному бізнесу, який хоче дбати про співробітників.
4. Зручність і статистика
У Dobrodoc+ за кожною компанією закріплений свій менеджер. Він допоможе керувати тарифними планами і вирішувати всілякі питання. Доступ до медичних послуг за замовчуванням доступний членам сім'ї. А ще у Dobrodoc+ є медичний консьєрж 24/7 — зателефонувати можна навіть вночі. Крім зручного функціоналу для пацієнтів, в Dobrodoc+ є особисті кабінети для власників бізнесу та ейчарів. Можна легко додати або відключити співробітника, а після закінчення року — отримати паспорт здоров'я колективу компанії.
Денис Буряковський, співзасновник Dobrodoc+
«Зараз на українському ринку існує до десяти телемедичних рішень. Тільки деяким вдасться закріпитися надовго, але в найближчі роки місця вистачить усім. Щоб стати лідерами та безперервно розвивати сервіси, нам потрібно продовжувати інвестувати в цей напрямок. Покращувати софт, інтегруватися в системи страхових компаній, медичних установ, аптек та банків, і стати головним медичним партнером для бізнесів, де основний актив — це кадри».
Чому це корисно самим співробітникам?
1. Це швидко
Замість того, щоб записуватися на прийом, стояти в пробках і сидіти в черзі, можна поспілкуватися з медиком прямо з дому, з робочого місця, або перебуваючи у відрядженні. Замість того, щоб гуглити «чому у мене болить в лівому боці», можна поставити це ж запитання спеціалісту. Той підкаже можливі варіанти, уточнить деталі, порадить ліки, а якщо потрібно, випише направлення на аналізи та розповість, яке обстеження варто пройти. Все це — у вашому смартфоні.
2. Зберігається історія
Паперові виписки з діагнозами і призначеннями губляться і рвуться. У медичних картках, що виглядають як зошит із записами, складно що-небудь знайти і зрозуміти. У системі Dobrodoс+ кожен лікар після спілкування з пацієнтом оформлює свої рекомендації в електронному вигляді. Можна за кілька секунд до них повернутися, перечитати, проаналізувати і згадати, які ліки потрібно купити. Розбирати складний почерк лікаря не доведеться — про призначення, написані від руки, можна забути, як про страшний сон. За запитом пацієнта можна оформити висновок на офіційному бланку з печаткою та підписом лікаря.
3. Не треба зайвий раз контактувати з людьми під час епідемії
Через карантин багато людей відклали планові походи до лікаря і вважали, що краще потерпіти, якщо проблема не гостра. Поки їдеш в лікарню і стоїш там у черзі, можна заразитися на COVID. Онлайн-консультації мінімізують необхідність зайвий раз перетинатися з людьми вживу. Це безпечніше і для самої людини, і для медиків.
4. Можна швидко розшифрувати результати аналізів
Отримуєш результати аналізів, в яких нічого не зрозуміло, але наступний візит до лікаря — тільки через тиждень. Починаєш гуглити і лякаєшся. Щоб заспокоїтися і спокійно дочекатися планового візиту до лікаря, можна відразу ж після отримання результатів аналізів, відправити їх до медику через додаток Dobrodoc+ і отримати розшифровку.
5. Можна отримати другу думку
Вже були у лікаря, але не впевнені, що його поради і призначення — оптимальні і правильні? Почути іншу точку зору на свою проблему, вже маючи на руках діагноз і результати аналізів, буває корисно. А раптом можна обійтися без рекомендованою операції, або пролікуватися більш легкими для організму препаратами. За допомогою телемедицини отримати альтернативну консультацію можна за півгодини.
6. Можна напряму записатися до вузького спеціаліста
В системі Dobrodoc можна отримати консультації терапевта, гінеколога, невропатолога, ендокринолога, ЛОРа, педіатра та інших лікарів. Не потрібно витрачати час на зайвий похід до сімейного лікаря — записатися до вузькопрофільного фахівця можна напряму, без зайвих посередників.
Як вибрати провайдера телемедицини з існуючих на ринку варіантів?
На українському ринку є вже кілька клінік, які надають телемедичні послуги. З них виділяються ті, які можуть надати послугу комплексно і вже мають досвід на медичному ринку. Мобільна клініка «Добродок» з функцією виклику лікаря додому працює в Києві з 2017 року. Вона створювалася як Uber для лікарів — людина може викликати медика і спостерігати в додатку, як фахівець наближається до вашого будинку. У грудні 2019 року на ринку з'явився Dobrodoc+, який дозволяє отримувати консультації лікарів через додаток для iOS та Android. Сьогодні мобільна клініка надає медичні послуги великим корпоративним клієнтам і страховим компаніям, зокрема, для «Альфа страхування», «Уніка», «Провідна». З Dobrodoc+ можна працювати через страхову, а можна укласти договір безпосередньо.
Щоб підписати своїх співробітників на телемедицину від Dobrodoc+ пишіть на пошту [email protected] . Мобільний додаток Dobrodoc+ можна скачати тут.